Obtenir l’idCAT Mòbil

Descripció:

L’idCAT Mòbil és el nou sistema d’identificació i signatura electròniques a través de dispositius mòbils que el Consorci AOC, en col·laboració amb l’Administració de la Generalitat de Catalunya, ofereix a la ciutadania i que es pot utilitzar per a fer tràmits amb les administracions i ens que integren el sector públic de Catalunya.

Com funciona? Molt senzill. En cada gestió o tràmit que us demani la identificació i us mostri l’opció IdCAT Mòbil, caldrà que la trieu i espereu a rebre un codi en el vostre telèfon mòbil (el que heu autoritzat en el registre previ de les vostres dades de contacte). Aquest codi l’haureu d’introduir per tal que es pugui verificar la vostra identitat.

Avantatges:

  • Permet identificar-vos i signar des de qualsevol mòbil, tauleta o ordinador
  • No cal recordar cap contrasenya ni PIN
  • No requereix la instal·lació de cap tipus de programari
  • És un sistema segur i no caduca pel transcurs del temps
  • És gratuït

Destinatari

Particular

Matèria

Relació amb l'Administració

Qui el pot demanar?

Qualsevol persona interessada

Periode de l'any

Durant tot l'any.

Termini de sol·licitud

No n’hi ha.

Requisits a complir

  • Ser major de 16 anys
  • Acreditar la personalitat mitjançant un dels documents reconeguts següents:
    • Targeta d’identitat d’estranger (TIE)
    • DNI
    • NIE
    • Passaport
    • Document identificador d’un país de la Unió Europea
    • Targeta de residència comunitària
  • Informar obligatòriament d’una adreça de correu electrònic i un telèfon mòbil a efectes d’identificació i contacte.

Tràmit pas a pas

Des de l’adreça https://idcatmobil.seu.cat. Ets pots donar d’alta amb o sense certificat digital, però cal que tinguis la Targeta sanitària individual o la targeta de MUFACE.

Alta sense certificat

  • persones que tinguin nacionalitat espanyola
  • persones estrangeres que tinguin Targeta d’identitat d’estranger (TIE).

Si és el teu cas, hauràs de seguir els següents passos:

1- Acreditar la teva identitat amb el número i la data de caducitat del DNI o de la TIE, la data de naixement i el codi de barres de la Targeta Sanitària Individual (TSI) que lliura el CatSalut.

codi de barres targeta sanitaria

2- Indicar el teu telèfon mòbil, per identificar-te i rebre avisos, i el correu electrònic.

3- Informar la contrasenya d’un sol ús que rebràs al mòbil per finalitzar l’alta.

Alta amb certificat digital
Si tens un certificat de persona física, corporatiu de persona física o de persona física representant que està vigent i emès per una entitat classificada pel CAOC.

Obtenció presencialment

És obligatori per a les persones que no tenen TIE i són extracomunitàries o per les persones que no tenen Targeta sanitària individual ni tampoc targeta de MUFACE.

Si és aquest el teu cas:

  1. Emplena, signa i lliura el formulari. Consulta les oficines on tramitar de forma presencial (oficines d’atenció ciutadana, serveis territorials, oficines de gestió empresarial…). També ho pots fer en alguns ajuntaments i consells comarcals que ofereixen el servei. Consulta-ho abans de desplaçar-t’hi.
  2. Acredita la teva identitat amb un document identificatiu com, per exemple, el DNI. Tots els documents que aportis han d’estar vigents en el moment del registre. Si estigués caducat, és necessari aportar el comprovant de renovació.

Quant costa fer el tràmit?

No té cost.

Formes de tramitació

Presencial, Per Internet