- Amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, s’endega una campanya per reduir les deixalles que se separen malament i suposen el 50% del total de residus comercials recollits
- Personal especialitzat farà visites als establiments per assessorar-los i copsar les seves necessitats després de l’impacte de la Covid-19
Un dels objectius que vol treballar intensament l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts és la millora de la recollida selectiva de residus a la ciutat. Progressivament s’ha d’aconseguir uns nivells elevats de separació correcta de les escombraries de cara el 2025, i per aquest motiu es desenvoluparan diverses iniciatives els propers anys. Una d’aquestes comença ara, amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que posa el focus en el sector de l’hostaleria.
De tots els residus comercials recollits, aquest sector en genera pràcticament el 50%; és per això que es vol fer una bona anàlisi de la situació i donar a conèixer a tots els establiments com s’ha de separar correctament cadascuna de les fraccions per a poder augmentar aquest percentatge en els pròxims anys, i complir amb els estàndards que es demanen a les normatives ambientals de la Unió Europea.
La regidora de Medi Ambient, María Peláez , explica que aquesta iniciativa té una doble vessant que serà “ molt profitosa per a tots els establiments del sector restauració vicentins ”. En concret: “ Per una banda, els ajudarem a reduir la generació de residus i a separar-los correctament; i, per una altra, establirem un vincle amb cada un d’ells que serà fantàstic per establir mesures i bonificacions futures ”.
Personal especialitzat assessor
Un equip de 16 informadors donarà a conèixer a les persones propietàries dels establiments l’obligació de dur a terme la recollida selectiva i els ajudarà a aconseguir-ho. Aquest treball de camp també permetrà identificar els que encara no separen els residus i fer una diagnosi, mitjançant un qüestionari específic, sobre l’estat de la recollida selectiva de residus.
Les dades que el personal obtingui de les entrevistes es recolliran en una aplicació web específica per a la campanya, de manera que la informació permetrà disposar d’uns indicadors reals sobre la situació de la recollida selectiva entre el sector.
A partir de les entrevistes, cada establiment es catalogarà com a separador o no separador. Per ajudar els negocis a adaptar les dinàmiques i canviar els seus hàbits de reciclatge, es preveuen fins a tres visites a cada establiment, en què s’actualitzarà la informació sobre els índexs de recollida i el grau de separació. D’aquesta manera, l’AMB podrà detectar els punts de millora i podrà aconsellar per continuar avançant en el canvi de model. També se’ls donarà material informatiu i bujols i contenidors per facilitar aquesta tasca de separar correctament.