Descripció:
Aquest tràmit permet obtenir un certificat digital idCAT.
L’idCAT Certificat és un identificador digital que s’instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:
- Obtenir l’informe de vida laboral de la Seguretat Social
- Obtenir el certificat d’antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia
- Presentar la declaració de la Renda a l’Agència Tributària (AEAT)
- Accedir a diferents Carpetes ciutadanes
- Etc.
Hi ha dues formes d’obtenir l’idCAT Certificat:
Opció 1: Introduint les dades a través del formulari + Validant-les a l’Entitat de Registre
D’aquesta forma, el vostre pas per l’Entitat de Registre serà més ràpid atès que l’operador que us atendrà ja tindrà totes les dades introduïdes i només les haurà de validar. Els passos són:
- Aneu a Sol·licitud del certificat i introduïu les dades requerides per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, document acreditatiu d’identitat, adreça electrònica, etc.
- Un cop introduïdes, personeu-vos a qualsevol de les Entitat de Registre idCAT per tal que siguin validades.
Opció 2: Anant directament a una Entitat de Registre
Personeu-vos a qualsevol de les Entitats de Registre idCAT per tal que facin la càrrega de les dades i la seva validació. Aquest procés requerirà que passeu més temps a l’entitat de registre que l’opció 1 però el resultat serà el mateix.
Destinatari
ParticularMatèria
Relació amb l'AdministracióQui el pot demanar?
Qualsevol persona interessadaPeriode de l'any
Durant tot l'any.Termini de sol·licitud
No n’hi ha.
Requisits a complir
És necessari disposar d’un ordinador o telèfon mòbil amb accés a Internet.
El certificat idCAT és compatible amb els sistemes operatius i navegadors més utilitzats.
Documentació que cal aportar
Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE o jurídica-NIF)