Descripció:
Aquest tràmit dóna dret a demanar la responsabilitat de les Administracions públiques per les lesions que pateixin els particulars en la seva persona o qualsevol dels seus béns i drets, sempre que la lesió sigui conseqüència del funcionament dels serveis públics, llevat dels casos de força major.
Destinatari
ParticularMatèria
Relació amb l'AdministracióQui el pot demanar?
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.Periode de l'any
Durant tot l'any.Termini de sol·licitud
El dret a reclamar prescriu a l’any d’haver-se produït el fet o l’acte que motivi la indemnització o de manifestar-se el seu efecte lesiu. En cas de danys personals físics o psíquics, el termini comptarà des de la curació o la determinació de les seqüeles.
Requisits a complir
No cal complir cap requisit específic.
Documentació que cal aportar
- Exposició dels fets objecte de reclamació, lloc dels mateixos i danys reclamats.
- Dades identificatives de la persona interessada (física-DNI/NIE), o bé dades i autorització de la persona que la representi (fotocòpia).
- Nom, cognoms i adreça de testimonis, si n’hi ha.
- Fotocòpia compulsada de la documentació del vehicle si es tracta de danys materials a vehicle.
- Original o fotocòpia compulsada de la factura de reparació si es tracta de danys materials.
- Valoració de danys personals, si escau.
- Original o fotocòpia compulsada de la documentació mèdica detallada (visites, baixa, alta, informes pericials, etc.) si es tracta de danys personals.
- Fotografies del lloc del sinistre i especificació clara del lloc dels fets (nom carrer, número de policia o qualsevol dada que permeti la seva localització).
Tràmit pas a pas
- Presenteu la sol·licitud i la documentació descrita a l’apartat corresponent.
- Si la documentació és correcta s’obrirà expedient mitjançant acord de Junta de Govern Local, que serà notificat a la persona interessada, i començarà la tramitació.
- Si la documentació no reuneix requisits essencials per obrir expedient, es remetrà escrit de deficiències a la persona interessada, que haurà d’esmenar en un termini de 10 dies.
- A l’acord d’incoació d’expedient es sol·licitarà els informes oportuns a les àrees involucrades.
- Un cop redactats els informes, es donarà audiència dels mateixos a la persona interessada per a que en un termini de 10 dies presenti les al·legacions o documentació que cregui oportunes.
- Pràctica de la prova proposada pel reclamant per acreditar els fets, el nexe causal i els danys soferts.
- Amb tota la documentació de l’expedient es proposarà resolució a la Junta de Govern Local i es notificarà la mateixa a la persona interessada.