El Servei de Mediació Ciutadana de Sant Vicenç dels Horts ha gestionat 240 casos en cinc anys

  • Ubicat al Molí dels Frares, és un servei gratuït i confidencial que gestiona conflictes de ciutadania, entitats i altres col·lectius a través del diàleg

Coincidint amb el Dia Europeu de la Mediació, el 21 de gener, l’Oficina de Mediació Ciutadana de Sant Vicenç dels Horts fa balanç dels cinc anys de gestió. Aquest servei, gratuït i confidencial, ha gestionat durant aquest temps 240 casos i s’ha atès a prop de 400 persones. L’oficina es troba a l’edifici municipal del Molí dels Frares (plaça del Molí, 1), i atén les consultes de veïnat, famílies, associacions, centres educatius, empreses, col·lectius i altres entitats en relació als seus conflictes, per gestionar-los de manera respectuosa i dialogada.

A través de la mediació es busca que aquests conflictes es gestionin de manera conjunta i com a alternativa al procés judicial. El servei de l’Ajuntament funciona des de 2017 amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.

La regidora de Participació Ciutadana i Convivència, Paqui Capellades, fa un balanç molt positiu del servei. “Escoltem i acompanyem als vicentins i vicentines en el seu dia a dia al municipi per contribuir a la convivència quotidiana. Les persones som diferents i es fa en molts casos inevitable tenir punts de vista diversos i de vegades enfrontats per a una mateixa situació”, ha explicat la regidora, qui ha afegit: “De vegades ens trobem amb situacions difícils amb la família, el veïnatge, establiments, etc. i el Servei de Mediació ajuda a evitar el conflicte”.

D’altra banda, la regidora assegura: “El conflicte o la diferència d’opinions no té per què portar a un resultat negatiu. Si decidim afrontar-lo i gestionar-lo de manera positiva, pot ser també una oportunitat d’escoltar i de sentir-nos escoltats perquè les coses canviïn i fer un pas endavant per continuar creixent”.

 

Com accedir al Servei de Mediació

Per accedir al Servei de Mediació, s’ha de demanar cita amb un correu electrònic a mediaciociutadana@svh.cat, o bé trucar al 93 680 71 00. També es pot presentar una instància al Servei Integral d’Atenció Ciutadana (SIAC), de manera presencial o telemàticament.

Els horaris d’atenció del Servei de Mediació són:

  • Dilluns: de 9 a 19 h
  • Dimarts: de 14 a 20 h
  • Dimecres: de 9 a 15 h
  • Dijous: de 14 a 18:30 h

 

Posted in Serveis municipals