- Per garantir una bona convivència cal respectar el descans del veïnat, controlar el volum de la música i fer un bon ús dels elements de l’espai públic
Amb la flexibilització de les mesures per contenir la Covid-19 les persones tornem a fer un ús intensiu de l’espai públic, coincidint a més amb l’època estival que afavoreix passar-hi més hores i allargar les nits. Així, és possible que sorgeixin alguns conflictes sobretot pel soroll, la música… també atès que fa calor i tenim les finestres obertes. De totes maneres, l’Ajuntament està detectant diverses actituds incíviques i per aquest motiu es demana responsabilitat al veïnat.
La regidora de Convivència i Civisme, Paqui Capellades , ha valorat positivament “ les ganes que té la ciutadania de deixar enrere el patiment de la pandèmia ”. I ha afegit: “ L’Ajuntament treballa cada dia perquè el veïnat torni a fer seu l’espai públic, però cal respectar als altres i tenir cura del mobiliari urbà i dels espais verds de la ciutat. Si no, empobrim el benestar comú ”.
Reforç del civisme i la vigilància
Per garantir que es compleixi l’ordenança municipal de civisme, la Policia Local intensificarà el patrullatge i el control a diversos espais, amb l’objectiu de dissuadir les males pràctiques. En paral·lel, l’equip d’agents cíviques de l’Ajuntament es posa a disposició del conjunt del veïnat per informar sobre l’ordenança i contribuir a millorar la convivència a l’espai públic.
Les agents cíviques desenvolupen una tasca de sensibilització a peu de carrer. De fet, la ciutadania es pot adreçar en qualsevol moment a elles per resoldre dubtes o plantejar actuacions de millora.
Servei de Mediació
D’altra banda, al Molí dels Frares (plaça del Molí, 1) s’ubica el Servei de Mediació, que té per objectiu resoldre els conflictes entre les persones sense la necessitat d’encetar cap via judicial. Així, en cas de disputa es pot sol·licitar aquest servei, per facilitar-ne la seva resolució. Per accedir-hi, s’ha de demanar cita prèvia. Es pot fer a través d’un correu electrònic a mediaciociutadana@svh.cat, trucant al 93 680 71 00 o presentant una instància al Servei Integral d’Atenció Ciutadana (SIAC) personal o telemàticament.
El SIAC es troba a l’edifici municipal de Can Comamala, al carrer de Mossèn Jacint Verdaguer, 105. Els tràmits telemàtics es poden fer directament a través del web municipal: www.svh.cat