Veig, veig… Quina botiga és?

Descripció

La decoració de les botigues, els colors, els productes, el mobiliari… són elements que criden l’atenció dels nens i nenes, alhora que reflecteixen la diversitat de botigues existent. Aquest taller pretén reflexionar al voltant de la diversitat d’establiments de compra i els seus productes.

Fil conductor :Un/a il·lustrador/a arriba a l’aula i mostra el llibre que està preparant que es titula Veig veig… Quina botiga és? les imatges de què disposa no acaben de reflectir exactament quines botigues són, per tant, demana ajuda a l’alumnat per descobrir quines són les botigues amagades i entre tots/es resoldre aquest embolic. A continuació, se’ls hi proposa que a partir d’una botiga concreta pensin quins elements són propis i quins no. Per acabar, finalment, i de manera individual hauran de dibuixar la seva pròpia botiga. El taller pretén fer visible la diversitat d’elements que permeten caracteritzar una botiga concreta (colors, productes, mobiliari, etc.) i com aquests estableixen diferències o similituds entre elle

Continguts estructurants:

• Diversitat d’establiments del barri.

• Diferències i coincidències en la manera de pensar, de sentir i d’actuar respecte a una mateixa botiga segons cada individu.

• Consum de béns i serveis.

• Especialització de les botigues segons els productes que hi venen.

Xerrades i tallers d’Educació per al Consum organitzades per l’Escola del Consum de l’Agència Catalana del Consum.

Objectius

  1. Treballar la transversalitat de l’educació del consumidor des de les diferents àrees curriculars.
  2. Reconèixer les pròpies emocions, fer-se preguntes i potenciar la capacitat de dialogar per tal de fer un consum responsable, actiu i crític. Aquestes són les competències bàsiques que es treballen en els tallers oferts a educació primària.
  3. Treballar l’educació del consum a secundària per ensenyar els joves a administrar els seus propis diners i afavorir la introducció d’hàbits de consum responsable, solidari i respectuós amb el medi ambient.

Calendari i Horari

L’empresa organitzadora es posarà en contacte amb el centre educatiu per concretar dia i hora.

Durada activitat: 1,30h

Lloc

Els tallers per a escoles de primària es fan al centre educatiu mateix.