Missatges o missatgers? La publicitat i els suports publicitaris

Descripció

És una pregunta que ens porta a reflexionar sobre les diferents actituds que poden adoptar els consumidors i les consumidores enfront de la publicitat. L’objectiu de l’activitat és conèixer les estratègies que utilitza la publicitat i reflexionar sobre el paper dels consumidors/es com a emissors de publicitat. La publicitat és molt present a la vida quotidiana dels joves. Abordar el fenomen dels missatges publicitaris que reben els joves en tota la càrrega emocional que representen ens porta analitzar les tècniques que fan servir els publicistes per despertar les emocions i ser conscients del paper que com a emissors de publicitat cal fer una lectura crítica de la publicitat i posicionar-se de manera activa a l’hora de consumir.

Continguts estructurants • La diversitat de vies per on es reben els impactes publicitaris. • La regulació de la publicitat. • Les marques com a estratègia de venda i com a via de construcció d’identitat. • Els consumidors com a agents publicitaris.

Com ho fem? A partir de la pregunta Com s’ho fa la publicitat per arribar a mi? i del visionament de diversos anuncis, es demana a l’alumnat que determini quines estratègies utilitza la publicitat. És una activitat orientada a presentar: com el fenomen de la publicitat està molt present a la nostra vida quotidiana, i a analitzar les estratègies que fa servir la publicitat per cridar l’atenció de les persones consumidores. Seguidament, a partir de la pregunta: I jo, faig publicitat? es reflexiona sobre la socialització de diversos aspectes relacionats amb la publicitat. Es tracta el paper de les persones com a agents transmissors de publicitat amb la manera de vestir, les opinions o els comentaris.

Finalment, a partir de la pregunta: En publicitat tot s’hi val? s’introdueix el concepte de publicitat il·lícita i es presenten les vies de regulació de la publicitat.

Taller específic per a centres d’educació especial organitzades per l’Escola del Consum de l’Agència Catalana del Consum.

Objectius

  1. Treballar la transversalitat de l’educació del consumidor des de les diferents àrees curriculars.
  2. Reconèixer les pròpies emocions, fer-se preguntes i potenciar la capacitat de dialogar per tal de fer un consum responsable, actiu i crític. Aquestes són les competències bàsiques que es treballen en els tallers oferts a educació primària.
  3. Treballar l’educació del consum a secundària per ensenyar els joves a administrar els seus propis diners i afavorir la introducció d’hàbits de consum responsable, solidari i respectuós amb el medi ambient.

Calendari i Horari

Durant tot el curs.

Es pacta directament amb els organitzadors en funció de la seva disponibilitat i del calendari dels centres educatius.

Lloc

Aquest tallers de l’Escola del Consum es fa al centre educatiu.