El ple municipal està format pels 21 regidors que integren el consistori, dels quals 9 formen part del Govern municipal i els 12 restants formen l’oposició. En concret, el govern l’integren els 8 regidors/es del grup del PSC i 1 regidora no adscrita. L’oposició està integrada per 8 regidors/es de Junts x Sant Vicenç, 2 regidors/es d’SVEC i 2 regidors/es de C’s.
El plenari es reuneix un cop al mes per celebrar la sessió ordinària, que és el penúltim dijous de mes (excepte a l’agost).
Són competència del ple municipal les següents atribucions:
- Controlar i fiscalitzar els òrgans de govern.
- Prendre els acords relatius a la participacióen organitzacions supramunicipals, alteracions del terme municipal, creació o supressió de municipis, creació d’òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i el seu canvi de nom i l’adopció o modificació de la seva bandera, ensenya o escut.
- L’aprovació del planejament general del municipi i altres instruments d’ordenació i de gestió previstes en la legislació urbanística.
- L’aprovació, modificació i derogació del Reglament orgànic municipal i de les ordenances.
- Creació i regulació dels òrgans complementaris.
- La determinació dels recursos propis de caràcter tributari, l’aprovació i modificació dels pressupostos, la disposició de despeses dels assumptes de la seva competència i l’aprovació de comptes.
- L’aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
- L’acceptació de la delegació de competències realitzades, a favor de l’Ajuntament, per altres administracions públiques.
- El plantejament de conflictes de competències amb altres entitats locals i altres administracions públiques, així com la resolució de conflictes i atribucions que afectin el Ple, la Comissió de Govern i membres dels seus òrgans.
- L’aprovació de la plantilla de personal, la relació de llocs de treball, les bases de les proves de selecció de personal i dels concursos de provisió de llocs de treball, la fixació de les quanties de les retribucions complementàries dels funcionaris o les funcionàries municipals i el nombre i règim del personal eventual, en els termes previstos en la legislació vigent.
- La ratificació de l’acomiadament del personal laboral.
- L’alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
- La concertació de les operacions de crèdit la quantia acuulada de la qual excedeixi del 10% dels recursos ordinaris del pressupost, encada excercici econòmic, llevat de la tresoreria.
- Les matèries que requereixin per a la seva aprovació majoria especial.
- La votació sobre la moció de censura a l’alcalde.
- La delegació de les seves atribucions en altres òrgans i autoritats municipals.
A continuació teniu totes les ordres i actes de ple: