Descripció:
Aquest tràmit consisteix en l’autorització municipal que permet dividir o parcel·lar un terreny en dues o més porcions i/o segregar-ne una o diverses porcions, sempre que es compleixi la legislació aplicable i l’ordenació territorial i urbanística.
És necessària per tal de poder formalitzar l’escriptura pública de segregació i la posterior inscripció al Registre de la Propietat com a finques independents.
Així mateix, si es tracta d’una parcel·lació no urbanística inclosa en els supòsits previstos a l’article 27 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística i s’ajusta a les condicions específiques de la legislació sectorial, l’Ajuntament procedeix a declarar l’innecessarietat de llicència urbanística de parcel·lació.
Destinatari
Particular, EmpresaMatèria
HabitatgeQui el pot demanar?
La persona interessada o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.Periode de l'any
Durant tot l'any.Termini de sol·licitud
No n’hi ha.
Requisits a complir
Aportar tota la documentació que es determini com a necessària.
Documentació que cal aportar
• Formulari omplert i signat
• Informació cadastral:
1. Si no hi ha discrepàncies entre cadastre i realitat física:
– Certificació cadastral descriptiva i gràfica de la finca o finques d’origen.
– Informe de validació gràfica cadastral positiva de la proposta de segregació.
2. Si hi ha discrepàncies entre cadastre i realitat física es procedirà de conformitat amb l’establert per l’article 18 del TRLCI, quan de conformitat amb els preceptes
legals sigui escaient:
– Acord d’alteració de la descripció cadastral de la Gerència Regional de Cadastre de Catalunya.
– Informe de validació gràfica cadastral positiva de la proposta de segregació sobre la nova configuració.
• Informació del Registre de la Propietat:
– Certificació de domini i càrregues vigent de la finca o finques emesa pel Registre de la Propietat.
• Projecte tècnic de parcel•lació o segregació de finques signat per tècnic competent i visat, que haurà d’incloure:
– Memòria justificativa, que ha de comprendre la finalitat o l’ús a que es pretenguin destinar els lots proposats i la seva adequació al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel•les i finques.
– Plànol de situació de la finca amb la seva referència registral i cadastral.
– Plànol parcel•lari de la finca amb base topogràfica en format DWG o SHAPE i amb coordenades geo-referenciades UTM31 ETRS89, representatiu dels lots proposats.
– Superposició del plànol parcel•lari sobre un plànol de qualificacions urbanístiques
– Fitxes descriptives dels lots resultants, incloses les relatives als terrenys destinats a sistemes urbanístics que s’hagin de cedir si s’escau. Les fitxes han d’especificar els límits, la cabuda i la qualificació urbanística de cada lot, així com la seva qualitat d’indivisible, si s’escau.
• Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l’operació jurídica assimilada que se sol•licita.
Nota
Les obres d’enderroc o reforma de les edificacions existents que, en virtut de la nova configuració que se sol•licita, siguin necessàries per complir amb les determinacions del planejament i la normativa urbanística, tenen la consideració de requisit previ i, per tant, han d’estar totalment executades per poder informar la sol•licitud de llicència.
Per tal d’executar aquestes obres d’enderroc o reforma, caldrà tramitar i obtenir les corresponents llicències.
Tràmit pas a pas
- Empleneu l’imprès de sol·licitud de llicència urbanística i presenteu-lo adjuntant la documentació especificada.
- Feu el pagament de la taxa corresponent.
- Des de l’àmbit corresponent procediran a fer l’informe. Si l’informe és favorable, desfavorable o en suspens, s’aprovarà, denegarà o deixarà en suspens la llicència per decret d’Alcaldia o a través de la Junta de Govern Local.
- L’Ajuntament us farà arribar la resolució de la llicència.