Nyam, nyam… Què hi ha per berenar? El berenar, l’alimentació i el consum.

Descripció

El taller planteja el berenar com a una necessitat biològica i, per tant, de salut. Però també el berenar esdevé un acte social, on les emocions i els gustos tenen rellevància. Es reflexiona sobre la compra d’un berenar; criteris d’elecció i processos i actituds pròpies de l’acció de comprar.

Fil conductor : Un/a cuiner/a amb empenta i ganes de treballar ha decidit obrir una botiga amb dues característiques: només ven berenars i només es pot fer servir l’expressió corporal per a comunicar-se (no es pot parlar). Però ningú li ve a comprar i demana ajut als alumnes per saber què ha de canviar. El taller es mou entre l’emoció d’escollir i comprar un berenar determinat i la raó de saber quin berenar és més convenient en cada moment i context.

Xerrada organitzada per l’Escola del Consum de l’Agència Catalana del Consum.

Objectius

  1. Procés de compra: planificació, actituds i hàbits, tiquet i canvi.
  2. • Diversitat de berenars i la seva relació amb la salut, la societat i els gustos personals.
  3. • Oferta de productes per a berenar i gestió dels diners.
  4. • Formes de comunicació oral i corporal a l’hora de relacionar-nos amb les persones.

Calendari i Horari

L’empresa organitzadora es posarà en contacte amb el centre educatiu per concretar dia i hora.

Lloc

Els tallers per a escoles de primària es fan al centre educatiu mateix.