Descripció
El taller planteja el berenar com a una necessitat biològica i, per tant, de salut. Però també el berenar esdevé un acte social, on les emocions i els gustos tenen rellevància. Es reflexiona sobre la compra d’un berenar; criteris d’elecció i processos i actituds pròpies de l’acció de comprar.
Fil conductor : Un/a cuiner/a amb empenta i ganes de treballar ha decidit obrir una botiga amb dues característiques: només ven berenars i només es pot fer servir l’expressió corporal per a comunicar-se (no es pot parlar). Però ningú li ve a comprar i demana ajut als alumnes per saber què ha de canviar. El taller es mou entre l’emoció d’escollir i comprar un berenar determinat i la raó de saber quin berenar és més convenient en cada moment i context.
Xerrada organitzada per l’Escola del Consum de l’Agència Catalana del Consum.
Objectius
- Procés de compra: planificació, actituds i hàbits, tiquet i canvi.
- • Diversitat de berenars i la seva relació amb la salut, la societat i els gustos personals.
- • Oferta de productes per a berenar i gestió dels diners.
- • Formes de comunicació oral i corporal a l’hora de relacionar-nos amb les persones.
Calendari i Horari
L’empresa organitzadora es posarà en contacte amb el centre educatiu per concretar dia i hora.
Lloc
Els tallers per a escoles de primària es fan al centre educatiu mateix.